Andagter

Søndagens tekst

2. søndag efter helligtrekonger

Anden tekstrække

Lyt til hele andagten her med alle bibelteksterne: 1. søndag efter helligtrekonger

Der står skrevet:

Jesus svarede hende: »Hvis du kendte Guds gave og vidste, hvem det er, der siger til dig: Giv mig noget at drikke, så ville du have bedt ham, og han ville have givet dig levende vand.« Kvinden sagde til ham: »Herre, du har ingen spand, og brønden er dyb; hvor får du så levende vand fra?

Hvis folk vidste, at Jesus er en levende virkelighed, at han er Gud, ville de ikke se undrene på de kristne, og spørge som kvinden: Herre, du har ingen spand, og brønden er dyb; hvor får du så levede vand fra?

Hvis Gud ikke er til, hvor skal det evige liv så komme fra, hvor skal det levende vand komme fra? Hvor skal Guds fred komme fra, ja spørgsmålene er mange, og tvivlen en realitet, men uden grund.

Se på himlene, og du kan se at Gud har skabt det hele, alt liv, hele universet, han kalder hver stjerne ved navn.

Jeg har selv været en ateist, ikke troende, og levet i verdens tomhed, uden tro på at Gud var til, uden vished om det store hele, at Gud har skabt alt liv, og det på trods af at en af mine bedste venner var kristen, jeg skænkede det aldrig en tanke.

Men en dag fik jeg et møde med Jesus, og fik slukket min tørst, jeg fik et nyt liv indeni mig selv, og blev forvandlet.

Kvinden spurgte om hvor Jesus fik det levende vand fra, men jeg siger dig, at Jesus er det levende vand, det der slukker menneskets indre tørst.

Så mange som kommer til Gud, skal erfare at læren er af Gud, og ikke noget der bare blev fundet på af Jesus mens han var på jorden, han var Guds sendebud, hans tolk, han viste hvem Gud Fader er.

Så mange som tog imod ham, gav han magt til at blive Guds børn. Så tag imod evangeliet, tag imod Jesus.

Update af websites

Auning for Jesus.dk - evangelisk

Biblos.dk - Nye Andagter for 2018

Danmark for Jesus.dk - andagt
En lille skatkiste af Wilhelm Beck
Arbejder på nye andagtsbøger 2018

De gamle stier.dk - andagter
Lov og nåde af John Bunyan

Det nye testamente.dk - bibel nt
Retter på NT1819

Gud elsker dig.dk - evangelisk
Nyt design

Israelnu.dk - Forsvar Israel nu

Lindberg bibelen.dk - bibel
1 krønikebog